10.21.2012

KiTalaH Juara


Assalamualaikum,

bukan bermimpi di siang hari,
tapi mimpi si tok janggut
pahlawan terbilang
bukan mustahil untuk kita menjadi juara.
misi ke 3 kita berjaya.
misi ke 33 selangor lebur.
bukan bangga tapi nyata.
skuad tentera pun tersungkur.
ini lah skuad yang di bangga-bangga
kelate guna keris
Atm guna peluru
 biar kijang tipu,
peluru hidup jadi peluru mati.
keturanan tok janggut tak kan berpatah sebelum berjuang.
walau siapa pun lawan kita.
tak kan gentar berpatah sebelum ajal.
jerat Atm tak mengena kijang.
ini bukan sebarang kijang.
kijang ini hebat.


~IzZy~

10.20.2012

Sebelum PerLawanaN

Assalamualaikum,



keadaan stadium shah Alam dari jauh,menunggu untuk menonton perlawanan akhir piala malaysia antara kelantan menentang Angkatan Tentera




sebelum menunggu perlawanan piala malaysia.kita orang pergi giant untuk menjamu selera. inilah keadaan medan selera di giant berhampiran stadium. penuh sesak dengan penyokong kelantan.dari pelusuk kelantan berkumpul pada hari ini.

~IzZy~

10.19.2012

JaLan-JalaN Cari MakaN

Assalamualaikum,



setelah penat berjalan,pergi sogo dan terus makan MCD.Makanan ditaja khas oleh farhan.maklumlah dari pagi berjalan.seharian naik LRT dan KTM.dari PWTC ke cempaka,cempaka ke ampang,ampang ke bandaraya dan kuala lumpur ke shah alam.memang penat giler la.banyak pengalaman yang kami dapat,maklumlah lau tak ada kerja or bola bila la dapat jejak kaki kat sini lagi.

10.17.2012

JunGle FoOd cOuRt

Assalamualaikum,


tengoklah gelagat chiff semasa sembang.macam ahli politik dah aku tengok.hu3..




makan bersama. sharing sharing.baru ada meriah.


nota kaki : jangan marah yea.nanti kena jual.


~IzZy~

10.14.2012

Diriku seOrang peLaut


Assalamualaikum,



Lautan sudah menjadi sebati dengan diriku,
Ini kerana aku mewarisi dari generasi terdahulu,
aku anak seorang bekas nelayan,
meredah lautan samudera yang terbentang luas,
mencari secebis rezeki,
Hari ini aku meredah lautan dan samudera,
tapi bukan sebagai nelayan,
Ini lah kisahku.
Lautan tidak boleh dipisahkan,
Dalam diri ini.

~IzZy~

10.12.2012

BaHasa KebangsaaN


Assalamualaikum,

petang tadi aku telah menghadiri satu majlis perasmian bahasa kebangsaan di auditorium rtm,kuantan peringkat negeri kuantan. bahasa melambangkan bangsa.berkongsi satu negara berkongsi satu bahasa.bahasa kebangsaan digendong,bahasa inggeris di genggam. yang bermaksud bahasa kebangsaan perlu di kuasai dan bahasa inggeris perlu dipelajari.

~IzZy~

10.11.2012

SekeJap je Masa BerlaLu

Assalamualaikum,




sekejap je masa berlaku. sama ada aku sedar atau tidak. sekarang umur anak buahku azamuddin dah mencapai 1 tahun 3 bulan.Di atas gambar terbaru dia.Tak sabar nak balik main dengan dia.


~IzZy~

10.09.2012

PhOtogRaPhY

Assalamualaikum,

Ni gambar anak buah saya yang rapat ngan saya. sekadar mengisi masa lapang. cuba serba sedikit mengenai bidang fotografi. walaupun masih belum mempunyai kamera DSLR. itu tidak mematahkan minat ku. Ini lah hasil tangan ku yang tak seberapa nie.. sekadar mencuba.






nota kaki : walaupun aku hanya guna kamera telefon tapi nampak ok jugak la.

~IzZy~

10.08.2012

eMo


Assalamualaikum,

terlebih dahulu saya ingin memohon maaf atas kebiadapan dan keterlanjuran saya,bahasa yang ingin digunakan mungkin kasar.saya ingin menggunakan aku sebagai penganti saya.aku tak tahu kenapa aku rasa tak selesa ketika berada ditepi engkau.aku rasa ada batu penghadang antara kita. aku juga rasa engkau macam tidak suka aku. time aku mahu belajar engkau kata kejap nanti la,ape la. time aku buat kerja lain sibuk la tanya aku tak belajar ke ape?aku pun tak faham la ngan perangai engkau. engkau diskriminasi aku ke?ke sebab aku nie anak jati kelate? atau sebab lain. Aku tahu la aku ada guna barang engkau tanpa kebenaran. aku guna pun tuk print je.sebab semua mesin print tak boleh guna. aku bukan suka-suka dan bukan print barang peribadi. barang kerja jugak. aku nak minta tapi tak nampak engkau kat mana. aku tahu aku salah. aku minta maaf. Pc engkau tu pun hak kerajaan jugak. bukan sendiri punya. 

nota kaki : maaf aku tersentuh dah emo sikit. aku minta maaf sekali ag..

~IzZy~

10.07.2012

Tq Brother

Assalamualaikum,

Thank You brother give me this helicopter.





 nota kaki : Love You So Much.

~IzZy~

10.02.2012

program jiwa murni dan presentive SAR-Tanjung Lumpur


Assalamualaikum,

ini program pertama saya buat masa saya praktikal dekat Agensi ini. ramai pihak yang terbabit dalam menjayakan program ini.Photo di bawah mengambarkan situasi keadaan masa itu.














~IzZy~

9.26.2012

pandai makan pandai la simpan

Assalamualaikum,

maaf andai post saya ini akan menyakiti hati seseorang,makin lama makin nak marah.
makan pandai nak kemas dan susun molek tak leh. rak,sabun dan segalo mok nenek aku dah beli untuk kemudahan.tapi still berlembe jugak. nak kata tuan pengotor tuan semart jah makai. lau tak pandai nak basuh dan susun makan kat luar dan jangan uat balik bungkus makan rumah.

p/s : pandai makan pandai la simpan.jangan uat orang sakit hati.lau tak boleh simpan kemas barang angkat kaki duk lain la.

mood : sakit hati

~IzZy~

JanGan PerNah Bangga

Assalamualaikum,

jangan pernah bangga dengan kejayaan hari ini,
kerana itu belum menjamin masa depan.
sesuatu itu tak akan kekal.
bersyuklah dengan apa yang ada sekarang.
selagi kita bersyukur ngan apa yang kita ada sekarang,insyaAllah akan ditambahkan dan dipermudahkan.

~IzZy~

9.24.2012

ThreE Month

Assalamualaikum,

sekejap je masa berlalu, dup dup dah hampir 3 bulan aku menjalani latihan industri ini. pelbagai halangan dan rintangan kuhadapi. semua itu mengajar aku mengenal erti kesusahan dan kepayahan.Masa ini lah akan aku gunakan untuk bekal hari mendatang. skop kerja hampir sama je di setiap sektor dan unit yang aku lalui. di sini juga aku dapat mengenal sikap dan perwatakan seseorang.




buah cempedak di luar pagar,
ambik galah tolong tunjuk,
saya budak baru belajar,
kalau ada salah dan silap tolong ajarkan.


~IzZy~

9.20.2012

Menilai makna tersirat


Assalamualaikum,

LELAKI memang dilahirkan secara fitrah pandai memikat. Ayat ‘power’, pandai memujuk dan
merayu adalah antara ciri-ciri semula jadi yang ada pada lelaki. Malah, dalam dunia
haiwan pun, ada ciri itu apabila si jantan bijak memikat si betina.
Disebabkan kelebihan itu, ramai wanita yang layu dan cair apabila berhadapan dengan
lelaki sedemikian.
Justeru, wanita perlu mengetahui rahsia lelaki supaya mereka tidak mudah tergoda dan
tunduk kepada lelaki terutama yang digelar ‘hidung belang’.
Jika lelaki mengirimkan SMS lebih daripada sekali setiap hari walaupun hanya untuk
mengucapkan “apa khabar?” atau “sudah makan ke belum?”, tandanya dia ada perhatian
kepada anda. Lelaki tidak akan melakukan perbuatan itu terlalu kerap jika tiada maksud
lain.
Jika lelaki menelefon anda tanpa sebab dan hanya memberitahu: “sekadar mahu mendengar
suara anda..”, tandanya dia suka anda tetapi malu untuk memulakan kerana lelaki tahu
mereka harus memulakan langkah pertama.
Andai lelaki mendiamkan diri selepas pertengkaran panjang, maksudnya dia sudah letih
dan ingin pertengkaran itu dihentikan kerana hakikatnya si lelaki tidak suka berperang
mulut dalam tempoh lama.
Andai lelaki memegang tangan atau membelai rambut anda selepas pertengkaran, tandanya
dia merasa bersalah kerana membuat anda marah. Lelaki paling lemah jika wanita menangis
dan dia mudah mengalah. Jadi, sesekali gunakan senjata ‘air mata’ untuk menewaskan
lelaki.
Jika lelaki bersandar di bahu anda dan meminta membelai rambutnya, tandanya anda adalah
satu-satunya wanita yang dia cinta kerana lelaki paling lemah apabila wanita manja dan
lemah lembut dengannya.
Jika lelaki memberitahu dia sanggup melakukan apa sahaja untuk anda, ada dua kemungkinan
sama ada dia sukakan anda atau memang dasar playboy. Lelaki yang mempunyai cinta sejati
ingin wanita itu tahu dia akan sentiasa berada di samping wanita yang disayangi tetapi
lelaki hidung belang biasanya menyulam dengan kata-kata pujian yang kurang jelas.
Andai lelaki menangis di hadapan anda, tandanya dia amat sayangkan anda kerana dasar
lelaki memang sukar menangis kerana air mata bagi lelaki ibarat permata. Jika menangis,
memang dia cintakan anda.
Andai lelaki suka melanggar peraturan yang anda buat, tandanya dia tidak gemar dengan
apa yang anda lakukan. Lelaki tahu apa yang salah dan benar tetapi hanya dia tidak suka
diperintah bukan dilarang. Semakin dilarang, semakin dilanggarnya.
Jika lelaki cemburu, ada empat kemungkinan:
- Dia sayang dan takut kehilangan anda
- Dia mahu menguasai anda
- Dia tidak mahu ada pesaingan
- Dia mungkin mempunyai trauma dan tidak pernah menceritakan kepada anda.
Jika lelaki diam membisu, tandanya dia benar-benar marah kerana selagi dia bercakap,
dia belum terlalu marah. Awas, jika lelaki tiba-tiba diam, lebih baik anda jangan terus
berleter, buruk akibatnya.
Jika lelaki bercerita masa lampau yang buruk, tandanya dia memberitahu supaya anda tidak
melakukan perkara yang sama.
Andai lelaki merenung mata anda tanpa berkelip, dia sebenarnya sedang mencari jawapan,
apakah anda benar cinta dan sayangnya. Kebanyakan lelaki tidak merasa selamat dalam
hubungannya, mungkin kerana trauma percintaan dahulu atau pengaruh persekitaran.
Kesimpulannya, wanita lebih tabah dan bersemangat berbanding lelaki yang hanya
kelihatan kuat pada fizikal tetapi lembut di dalamnya. Itulah rahsia dalaman lelaki,
mudah-mudahan menjadi pedoman kepada wanita ketika berhadapan dengan manusia bernama
lelaki.

~IzZy~

ReaLitY or FantasY

Assalamualaikum,

pocong itu benar-benar wujud ataupun hanya mimpi ilusi semata-mata. ataupun dihebahkan untuk menakutkan seseorang. Walau apa pun kesahihannya jangan biarkan ia menganggu hidup anda..







~IzZy~

9.03.2012

PaNiC

Assalamualaikum,

biarkan gambar di bawah menceritakan situasi ketika itu









P/s : don't it at Home..


~IzZy~

MajLis PerkaHwinaN & ReunioN

Assalamualaikum wbt,

gambar ini di ambil ketika majlis perkahwinan kakak kawan saya sambil majlis perjumpaan semula pelajar 6 mutiara sek keb kem tahun 2002. Hanya beberapa orang je yang sempat bergambar ketika ini.


p/s :setiap kenangan akan di abadikan dalam diri

~IzZy~

8.29.2012

Reff oh Reff

assalamualaikum,

ambo beraso sedih la. macam mana la bola sepak nak maju lau pengadil caa..berat sebelah. bola sepatutnya dapat tendangan panalti tak bagi penalti. pengadil tiup wisel pun entah la..nak cakap po takse cakap. masa tambahan ada 2 minit ag tapi wisel tiup awal. gini ko mutu pengadilan loni. macam mana nak maju bola sepak malaysia. pemain pun protes tadi.harap mutu pengadilan berubah lepas nie. jangan jadi caa doh la. pah jangan jadi berat sebelah. adil la. tingkatkan prestasi anda.tingkatkan mutu bola sepak malaysia..

~IzZy~

8.28.2012

beraya bersama

Assalamualaikum,

selamat hari raya semua,walaupun agak lambat mengucapkan. di sini saya menyusun sepuluh jari memohon seribu kemaafan kepada yang mengenali diri ini dan tak lupa jugak kepada reader-reader yang menjenguk blog ni secara senggaja atau tak senggaja. ini lah gambar yang sempat di ambil ketika beraya bersama sahabat baik saya di eid mubarak ni.

~IzZy~

8.03.2012

yang lepas biarkan ia berlalu

assalamualaikum,

perkara atau peristiwa yang lepas jangan dikenang. siapa saya dan awak dimasa lalu tidak penting. tapi masa ini awak sangat penting dalam kehidupan saya. awak bukanlah yang pertama hadir dalam hidup saya tapi biarlah awak menjadi insan terakhir dalam hidup saya. saya pernah berjanji akan membahagiakan dan menjaga awak seumur hidup saya. itu bukan gurauan. tapi realiti. saya berjanji akan mengawini awak. itu juga bukan gurauan. awak insan penting dalam hidup saya kini. saya bahagia bersama awak. awak banyak mengajar saya. awak juga insan yang membuat saya lupakan benda yang berlaku dulu.

p/s : jika ada apa-apa.ceritalah.saya sudi mendengarnya.

~IzZy~

buntu

assalamualaikum,

hatiku sangat sakit,sedih,kecewa.aku sendiri pun tak tahu apa yang telah aku lakukan padamu. semua kerja aku tak menjadi. aku tak menjadi periang lagi sejak benda ni berlaku. riak muka ku pun dah bertukar. aku hilang fokus. aku rasa aku dah hilang separuh. berdiri pun dah tak betul. aku sangat perlukan mu dalam hidupku. aku sangat menyayangi dan mencintai mu. percayalah. aku tidak pernah menipu bila aku meluahkan rasa itu. kasih dan sayang aku pada mu tulus dan ikhlas dari hatiku. aku sangat mencintaimu. bermacam perkara bermain difikiran aku. aku perlukan jawapan dari mu..jangan terus berdiam. adakah aku ini masih dihatimu?adakah kau mencintaiku?apakah salahku?besar sangtkah salahku? aku buntu. mengapa ia berlaku....setiap permasahan ada jawapan.

p/s : Ya Allah bantulah hambamu yang kerdil ini.hanya kepada mu   aku memohon.

~IzZy~

8.01.2012

kenangan projek kalsom XII

assalamualaikum,

ni adalah gambar kenangan projek kalsom XII , bertempat di sultan ismail college. menghimpunkan pelajar dari seluruh kelantan. fasilitator pula belajar dari luar negara. banyak memori telah tercipta disini.


~IzZy~

Tak Menentu

assalamualaikum,

mengapa hatiku berasa sangat kesepian tanpa mu

aku tidak dapat menahan rasa ini,

hanya kau yang mampu

hati ku rasa tak tenteram dan tenang

fikiranku jauh melayang entah kemana

ku asyik melihat telefon

manakan tau ada mesej 

tapi ternyata tidak

aku minta maaf andai aku telah menyakiti hatimu

aku sangat sayang dan cinta padamu.

IzZy

7.13.2012

:: SHARING IS CARING ::

Assalamualaikum,



p/s : jangan mudah menilai seseorang itu dari paras rupa.kenalilah   mereka baru buat keputusan.


~IzZy~

5.28.2012

I LOVE U "Forever"



I LOVE U "Forever"


Love you

Forever love you

Simply because you are there at all

Softly, I whisper softly

To hear you call me

To heed your call

So let my love for you live on forever

May two of us forever be as one

This kind of love will go

Beyond space and time

Love divine all mine


Love me

Don’t ever leave me

And show your love is forevermore

I don’t need any love songs

Just let the silence confess it all

So let my love for you live on forever

May two of us forever be as one

This kind of love will go

Beyond space and time

Love divine

~IzZy~

5.08.2012

Tiada yang lain selain awak

Assalamualaikum,

setiap masa saya merindui awak NURAMIMI,

saya tak dapat sembunyikan perasaan itu,

saya sangat mencintai dan menyayangi awak.

tiada yang lain di hati saya selain awak.

awak orang yang penting dalam kehidupan saya.

IzZy

5.06.2012

M.E.R.I.N.D.U.I


Assalamualaikum,

Saya sangat menyayangi dan mencintai awak

Saya juga merindui awak.

Setiap masa dan ketika saya merindui dan mengingati awak

Walaupun awak dah lupa kat saya

Saya akan tetap mencintai awak

IzZy

4.29.2012

MeNcintai Mu

Assalamualaikum,

Saya tak dapat nak melelapkan mata,

Asyik teringat kat awak je,

Apa awak ngah buat sekarang yea

Adakah awak merindui saya

Memikirkan saya

Saya sayang dan cinta awak

Saya mencintai awak sedalam-dalamnya

Meskipun awakdah tidak peduli saya

IzZy

4.27.2012

cubalah awak fahami hati saya

Assalamualaikum,

kenapa ngan awak nie,

susahkah awak nak fahami hati saya,

saya amat mencintai dan menyayangi awak

saya nak awak jadi isteri saya.

saya hanya mencintai awak

dulu masa saya melafazkan kata cinta kat awak

saya dah nekad nak jadikan awak isteri saya secepat mungkin

sabar lah tunggu saya habis belajar dulu

dah tak lama pun

sabarlah.

saya sangat mencintai awak

hanya awak je lam hati saya.

I LOVE YOU SO MUCH

IzZy

begitu keraskah hati awak ?

Assalamualaikum,

betul begitu keraskah hati awak untuk memaafkan saya

adakah awak tahu saya sayagkan awak

cintakan awak,

saya tak tahu macam mana lagi nak buat,

saya mencintai awak.

setiap masa awak sentiasa dihati saya

saya sentiasa memikirkan dan teringat kat awak.

please forgive me 

IzZy

4.25.2012

saya akan menanti cinta awak

Assalamualaikum,

saya tak tahu camne ag nak buat,

saya dah buntu

buntu

saya sayang kat awak

saya nak hidup bersama dengan awak

saya nak awak tahu saya akan selalu mencintai awak

cinta saya kat awak tak akan pudar

saya akan setia menanti cinta awak.

semoga kali ini cinta ini akan berkekalan.

saya tahu hati awak keras macam batu

tapi tidak kah awak sayang dan cinta saya ??

tak kan saya sanggup tipu awak

awak kan kenal saya macam mana.

p/s : masihkan ada ruang saya di hati awak

IzZy

 

 

S.A.K.I.T

Assalamualaikum,

Hati saya benar-benar sakit dan sedih

memikirkan awak.

selama ini hati saya tak pernah sakit dan menangis seperti ini,

saya cintakan awak

saya rindukan awak,

saya ikhlas dan jujur mencintai awak

percaya lah kat saya.

kembalilah.

IzZy

4.24.2012

saya akan tetap menunggu awak


 Assalamualaikum,

saya tetap akan menunggu awak,

kerana saya mengharapkan awak,

saya ingin awak kembali kepada saya

kalau kita ada jodoh

kita tetap bersama

tapi kalau kita putus jua yang awak mahukan..

saya tetap akan akan menunggu awak samapai bila-bila

walaupun saya pedih,

walaupun perit,

terpaksa saya telan 

P/s : semoga masih ada ruang antara kita.

IzZy