2.23.2014

Cinta,cita-cita dan keluarga

Assalamualaikum,

cinta,cita-cita dan keluarga.apa yang lebih penting?tak bolehkah kita memilih semua itu dipenuhi serentak?tamakkah aku jika aku ingin memilih semua itu.atau perlukah aku memilih salah satu satu diantara semua itu.semua itu membuatkan aku terasa sakit.sakit yang teramat.amat sakit.jika tersilap memilih antara semua itu,pasti jalan yang diambil berliku.mungkin jalan yang diambil itu mungkin mengembirakan atau sebaliknya.cinta penting dalam hidup seseorang.tanpa cinta macam mana hubungan akan terbentuk dan cinta ku hanya untuk dia seorang.walaupun kadang kala aku terasa macam diri ini dikongkong. tapi aku terlalu menyayangi dan mencintainya.cita-cita juga penting untuk ku.tanpa cita-cita macam mana aku ingin merealisasikan harapan keluarga aku.dan tanpa cita-cita macam mana seseorang itu ingin berjaya.tak kan aku ingin bergantung dengan keluarga atau orang lain atau megharapkan belas ihsan orang lain.tanpa cita-cita sesorang iu tidak akan berjaya.tak kan nak menjadi penganggur.kalu tanam anggur tak pe la.dapat juga hasilnya. ni lau jado penganggur masyarakat pun pandang serong.keluarga juga penting.tanpa keluarga siapalah kita.kita juga tidak boleh membelakangkan keluarga dalam membuat keputusan.walaupun kadang kala keputusan yang dibuat itu tidak dapat memuasakan satu pihak.restu dari keluarga juga penting dalam menjamin keharmoniaan dan kebahgiaan hidup. lebih-lebih lagi bagi anak lelaki. syurga dibawah telapak kaki ibu. tapi semua keputusan ditangan kita.aku mahukan semua itu.jika tidak cukup salah satu,hidup tidak akan complete.

~Mr.E~

No comments:

Post a Comment